Tiesa apie Adomą ir Ievą

Uždraustasis vaisius Edeno (hebr. malonumas) sode, kurį valgė Adomas ir Ieva, nebuvo obuolys. Tai galėjo būti obuolys, bet nebūtinai. Šventasis Raštas mini tik vaisių: Pr 3,6 Kai moteris pamatė, kad tas medis buvo geras maistui, kad jis buvo žavus akims ir kad tas medis žadėjo duoti išminties, ji skynėsi jo vaisiaus ir valgė, davė jo ir savo vyrui, buvusiam su ja, ir jis valgė.

Adomo ir Ievos pirmoji nuodėmė nebuvo lytinis aktas. Pr 1,28 Dievas juos palaimino, tardamas: „Būkite vaisingi ir dauginkitės, pripildykite žemę ir valdykite ją! Viešpataukite ir jūros žuvims, ir padangių paukščiams, ir visiems žemėje judantiems gyvūnams. Nuodėmė yra įvykdyti tai ką Dievas draudžia, o ne atvirkščiai.

Kainas ir Abelis nebuvo vieninteliai Adomo ir Ievos vaikai. Jei taip būtų buvę – nebūtų nei tavęs, nei manęs. Pr 5,4 Adomas po to, kai jis tapo Seto tėvu, gyveno aštuonis šimtus metų ir jam gimė sūnų bei dukterų.

17 Comments Tiesa apie Adomą ir Ievą

  1. Kostas

    Aurimai, ar niekad nešovė mintis apie alegorinę vaisiaus prasmę? Nereikėtų teigti, jog buvo kitaip, nei tu tari (pvz., kad vis dėlto nebuvo daugiau sūnų), tačiau reikėtų suprasti, jog ir vaisiai, ir išminties medis, ir žaltys/Šėtonas, ir „būkite vaisingi“, ir tie patys Kainas bei Abelis buvo alegorinės, t.y. simbolinės figūros. Nesijaučiu pakankamai drąsiai, kad pradėčiau aiškinti, kaip buvo, bet tiesiog sakau, jog siaura žiūrėti į Bibliją taip tiesmukai :) (nors manau, kad nežiūri.)

    Paklausk kokio protingesnio kunigo, ir jis, manau, tikrai turės ką pasakyt vaisiaus klausimu. Kiek aš esu girdėjęs, simbolis reiškia „dvasinius lytinius santykius“, atrodo, toks terminas (o gal tiesiog – „neleistinus [t.y. jie dar nebuvo tam subrendę] dvasinius santykius“).

    Vat.

  2. admin

    Kokia pagarba šėtonui…iš didžiosios raidės…
    Kas yra siauriau ar sakyti, kad jie valgė būtent obuolį ar tiesiog vaisių? Aš remiuosi Biblija, o ne šiaip pasakėlėmis arba „nu man taip atrodo“ tipo nuomonėmis.
    Kunigams nepriklauso tiesos monopolija. Jei žmogus turi šventimus nereiškia, kad jis yra neklystantis. O šiaip man gėda klausti, nes netikiu, kad tai ką sakai girdėjai iš kunigo.
    Parašyta aiškiai: „Būkite vaisingi ir dauginkitės“. Turbūt niekam nepaslaptis kaip žmonės dauginasi.
    Jei netiki tuo, ką parašiau, netiki Šventuoju Raštu, o ne manimi. Čia juk beveik vien citatos.

  3. m

    niekaip nesuvesdavau vieno dalyko – bažnyčia baisiausiai draudžia lytinius santykius tarp brolio ir sesers.
    tai kaip tada paaiškinti bažnyčios mokymą apie ievos ir adomo vaikus, „kurių palikuoniai esame“? :)

  4. admin

    Kaip sako Dunsas Škotas: Dievas nori to, ko nori. O jis uždraudžia vedybas su artimaisiais giminaičiais tik Mozės laikais (Kun 18). Draudimas, žinoma, yra mūsų pačių labui.

  5. m

    na taip taip, visas dievo elgesys yra mūsų labui.
    tik įdomu, kodėl (kaip biblijoje rašoma) amžiais žmonės kentėjo dėl jo elgesio ir sprendimų :)

  6. Barbaras

    Kai nusišnekama Biblijoje iki baltų arklių tada katalikai pradeda ieškoti alegorijų. O ieškoti net nėra ko.Žydų,tenka manyti,levitai pakramtę žolelių pripainiojo daug ko,o mes gaištame laiką ir bandome išsunkti bent ką protingo,linkčiojame galvomis dėdamiesi tolerantiškais.

  7. Joakimas

    O kodėl gi Biblijos tekstuose negali būti naudojami įvairūs literatūriniai žanrai (ne vien istorijos vadovėlio žanras) perteikti tikėjimo tiesoms?
    O Kostui galima būtų patarti pasiskaityti pati originalą. Lygiai, kaip tekste nėra kalbos apie obuolį, taip nėra kalbos ir apie „Šėtoną“. Jei jau reiktų įvardinti tą padarą tikriniu vardu, tai būtų Nahaš. Biblijos rašymo metu tai buvo žinomas veikėjas aplinkinėse tautose.
    Apie lytinių santykių draudimą tekstas irgi nieko nekalba, juo labiau apie „dvasinius lytinius santykius“. Nieko sau sugalvotas terminas :)

  8. Tikras

    Man rodos kai kurie iš čia esančiu kažkur ne ten nuvažiavo. Autorius visiškai teisus, aš už. Tikių į tikrąjį Dievą, be visokių motinų ir pulko šventųjų. Skaitau Bibliją ir žinau kad ją parašė ne žolės apsiėdę žydai, tuo labiau ne alegorikai. Duomiuosi literatūra pakankamai, kad galėčiau teigti tai. Dievas niekada nedarė nieko kas kenktų žmogui- žmogus pats pasirinkdavo savo kelią, pats atnešdavo sau blogį. Nerasite nei vienos vietos Biblijoje kur Dievas padarė kažko blogo šiaip sau, iš užsimąnymo. Sekmės ieškojime… Tik ieškoti reikia Dievo, o ne klaidų Biblijoje.

  9. vaisius

    Šiaip išties daugelis teologų ir įvairių kitų krikščioniškų tikėjimų, būtent tą vaisių laiko lytiniais santykiais tarp Ievos ir Adomo, kurie įvyko per anksti, t.y. jie dar nebuvo tam pasiruošę.

  10. Povilas

    Jis yra visko pradžia ir pabaiga. Jis yra mumyse ir aplink mus. Jis yra meilė ir šviesa. Jis yra aukščiau visko, atsiduokime jo vedimui iš vidaus ir jo meile ir šviesa išgydys mus.

  11. Elė

    Kad Kainas ir Abelis nebuvo vieninteliai Adomo ir Ievos vaikai, žino visi, kurie skaitė Senąjį Testamentą. O kas neskaitė, paskaitykite, labai įdomu, tarsi romanas, nuo kurio negali atsitraukti…
    Kartais čia parašomi tokie naivūs komentarai, kad tenka stebėtis žmonių menku žinių apie paprasčiausius dalykus bagažu.
    Bet straipsniai visi labai įdomūs, kai kurie sukrečiantys savo paprastumu ir išmintimi. Ačiū Jums už šį interneto puslapį.

  12. Viktorija

    Geri pastebėjimai. Aš esu užtai, kad žmonės ieškotu tiesos ir bandytu suprasti tai, kas yra aplink mus ir kodėl taip yra. Kažkur skaičiau straipsni, kad pirmapradė nuodėmė mums nebegalioja, nes Kristus mirdamas ant kryžiaus išpirko visas iki tol buvusias nuodėmes. Tikėti tuo ar ne kiekvienam spręsti pačiam. Tikiu į Dievą, bet be bažnytinių kanonų, stereotipų ir panašių dalykų, kuriuos nusistačiusi bažnyčia ir jie jau seniai nebeatitinka dabartinio gyvenimo.

  13. Povilas

    Pirmaprade nuodeme , maniciau kad tikslas buvo visai kitoks Dievo sunus atejo i zeme kad mirti uz mus baznycios versija,o gal parodyti mums savo gyvu pavyzdziu kaip turi gyventi ir mirti zmogus kokias vertybes puoseleti savyje,atleisti pazinti mus supanti pasauli, zodziu gyventi ir skleisti meile aplinkui save.

  14. anglu kalbos

    Bažnyčia kartais prieštarauja Evangelijai.
    Tarkim ji reikalauja, kad žmonės vaikščiotų į bažnyčią. Šventame rašte skaitome Kristaus žodžius:
    Mt 6,5 Kai meldžiatės, nebūkite kaip veidmainiai, kurie mėgsta melstis, stovėdami sinagogose ir gatvių kampuose, kad būtų žmonių matomi. Iš tiesų sakau jums: jie jau atsiėmė savo atlygį.
    Mt 6,6 Kai meldiesi, eik į savo kambarėlį ir, užsirakinęs duris, melskis savo Tėvui, kuris yra slaptoje, o tavo Tėvas, regintis slaptoje, tau atlygins viešai.
    Biblija

Komentuoti